Clintel hekelt klimaatalarmisme van het KNMI
Marcel Crok uit stevige kritiek op het klimaatalarmisme van het KNMI. In de eerste aflevering van een drieluik door Indepen bespreekt hij onder andere de ‘streepjescode’ die het KNMI gebruikt om klimaatverandering in kaart te brengen, en de aanpassing van historische temperatuurgegevens. Zo zijn door correcties van het KNMI het merendeel van de hittegolven uit de periode 1901-1951 uit de officiële statistieken verdwenen. Crok heeft met drie collega’s aangetoond dat deze correcties te ver zijn doorgeslagen.
meer nieuws
Matthew Wielicki bij Climate Debrief: “De toestand van de mensheid is nog nooit zo goed geweest”
Studenten huilden tijdens gesprekken over de toekomst; hun angsten werden grotendeels gevoed door de herhaalde zeer negatieve berichtgeving over klimaatverandering, zo herinnert ‘professor in ballingschap’ Matthew Wielicki zich in de Climate Debrief-podcast. Hij moedigt jongeren aan om milieu- en klimaatkwesties met evenwicht, optimisme en praktische actie te benaderen in plaats van met wanhoop.
Twintig jaar na het Stern-rapport
Het is nu twintig jaar geleden dat het Stern-rapport over de economische aspecten van klimaatverandering werd gepubliceerd. Dit rapport luidde in het Verenigd Koninkrijk het begin in van het waanzinnige, koolstofvijandige beleid dat, gesteund door onrealistische scenario’s, nog steeds bijdraagt aan de verarming van het land. Tegenwoordig beseft zelfs Tony Blair dat het streven naar ‘Net Zero’ ongerechtvaardigd en schadelijk is voor Groot-Brittannië.
Maarten van Andel op 15 juni: “De grootste klimaatwinst zit niet in waterstof of biomassa”
Veel van het huidige klimaatbeleid is onzinnig en kostbaar, is de vaste overtuiging van energiespecialist Maarten van Andel. Hij zal dit in zijn presentatie op maandag 15 juni bij Clintel uitgebreid onderbouwen. In onderstaand interview alvast een vooruitblikje: “Veruit de grootste winst is te behalen via energiebesparing.”





